lørdag 31. oktober 2009

Slik lager du perfekte popcorn

Å lage hjemmelaget popcorn smaker mye bedre og er gøyere enn micropop. Bare se her hvordan Monkis gjør det!



Du trenger:
en stor kjele (gjerne jerngryte)
popcorn
1 ss olje
salt


Slå på platen på sterk varme og ha i olje og salt.

Begynn med et par popcornfrø.
Når de popper, heller du i resten av popcornene, og tar det hele av platen i et halvt minutt.
Rist litt rundt i gryten, slik at salt og olje smører seg godt rundt alle frø.

Sett gryten tilbake på platen, senk varmen litt og vent på at popcornene popper!
Rist litt av og til så ikke popcornene setter seg fast i bunn.

Tada!

PS! Hva med å prøve kanelpopcorn?

I gryten smelter du 2 ss smør, 1 ss brunt sukker og 1 ts malt kanel.
Rør rundt i et minutt, og hell det over ferdigpoppet popcorn, bland godt!

4 kommentarer:

ingvild sa...

Bra! hehe, har prøvd sukker popcorn en gang, godt men kanskje litt kvalmende mente mannen i huset. Kanskje jeg skal prøve kanelpopcorn :)

Lisa sa...

Kanel popcorn var kjempegodt! :) Takk Monkis! x

andreas sa...

Nå fikk jeg lyst på popcorn! Digg med video også.

Monkis er den råeste personen(monkeyen) jeg vet om.

Anonym sa...

Åååh Monkis.

Etter slitt med å poppe kornene i alle herrens år, har jeg no endelig blitt en "racer" takket være deg.

Monkis, min kis, my love.

Pop till you drop!

C&J.